Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Κακοί Artists ή κακοί πελάτες;;;

Όσοι ασχολούνται με τον χώρο της δερματοστιξίας, έχουν σίγουρα ακούσει για "κακούς" artist, με μεγάλο "τουπέ", ακριβά κοστολόγια, κακές δουλείες, άσχημες ή ανάγωγες συμπερφιφορές κτλ.
Δεν έχω ακούσει ούτε μια φορά κάποιον να ρίχνει την ευθύνη ενός κακού σχεδίου ή μιας άσχημης αντίδρασης στον πελάτη που μόνος του επέλεξε ένα συγκεκριμένο "καλλιτέχνη" για να αποδώσει ένα σχέδιο μόνιμα πάνω στο κορμί του.

Δεν υπάρχουν "χαζοί" άνθρωποι.. και αν υπάρχουν είναι λίγοι, οι υπόλοιποι απλά είναι τεμπέληδες.. Βαριούνται να ψάξουν, βαριούνται να συγκρίνουν, βαριούνται να ρωτήσουν και μπαίνουν στο πρώτο μαγαζί που θα βρουν χωρίς να τσεκάρουν πρώτα τις δουλειές που βγάζει, ζητώντας απο συνήθως ένα μέτριο τατουατζή να τους κάνει πιστή αναπαράσταση της γκουέρνικα σε ένα χώρο 5X5cm.

Ποιός ευθύνεται για το κακό αποτέλεσμα;
Και οι 2.. γιατί; πάμε μια γρήγορα να δούμε τις κατηγορίες κάποιων κακών πελατών και ποια θα 'πρεπε να είναι η αντίδραση ενός tattoo artist απεναντί τους.

  1. Οι "Το-θέλω-σε-ένα-ραντεβού". 

    Ένα ταττού, όσο καλό χέρι και να έχει αυτός που θα το πατήσει, είναι 80% δεδομένο το ότι θα χρειαστεί ενα πάτημα σε κάποια έστω σημεία που θα έχουν μια φυσική φθορά. Όχι 5 χρόνια μετά, όπως ορίζει ο μύθος των ημιμαθών, αλλά με το που ηρεμήσει.
    Γιατί;
    Διότι το κάθε κορμί έχει διαφορετική διάρκεια, ταχύτητα και τρόπο επούλωσης, όπως έχει και διαφορετική αντίδραση κατα τη διάρκεια της δερματοστιξίας.

    Εάν ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται να ακολουθήσει τα βήματα της δημιουργίας όπως τα ορίζει ο καλλιτέχνης, σίγουρα δεν θα ακολουθήσει και τα βήματα της επούλωσης ως ορίζει η κοινή λογική.
    Το αποτέλεσμα θα ναι σίγουρα άσχημο, διότι πέραν του "OVERWORKING" που θα γίνει στο δέρμα, δεν θα έχει και ο "καλλιτέχνης" την ίδια απόδοση όσο κυλούν οι ώρες.

    Αντιμετώπιση: Ευγενική απόρριψη του πελάτη, είτε με τη δικαιολογία του φόρτου εργασίας είτε με την ειλικρίνια. Η δεύτερη μέθοδος θα επιφέρει 99% αρνητική διαφήμιση απο μέρους του πελάτη προς το πρόσωπο του "καλλιτέχνη".
  2. Οι "έχω-μόνο-20-ευρό".

    Η Οικονομική κατάσταση της χώρας σίγουρα δεν είναι η καλύτερη.
    Ο μόνος βασικός της εθνικής που είναι για γέλια είναι ο ..μισθός. ..καλά οκ, ίσως και ο Σαμαράς.
    Αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει όλοι να πουλάνε τη δουλειά τους τζάμπα.
    Άνθρωπος που προσπαθεί να κάνει "sweet deal" σε κάτι που θα έχει για το υπόλοιπο της ζωής του, ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ το σέβεται.
    Δεν βλέπεις κάποιον να πιάνει ένα νευροχειρούργο και να του ζητάει να κάνει επέμβαση για ένα 50αρικάκι. Όπως δεν βλέπεις κάποιον να προσπαθεί να κάνει σκόντο στο κατάστημα που πουλάει το καινούργιο iphone για να το πάρει 30 ευρό φτηνότερα.

    Γιατί;  2 λόγοι, πρώτον διότι ο κόσμος έχει εντελώς λάθος προτεραιότητες στη ζωή του και δεύτερον, διότι έχει επικρατήσει η άποψη, πως οι δερματοστίκτες (και φταίνε οι ίδιοι γι' αυτό) είναι είτε αμόρφωτοι, είτε αποβράσματα, είτε ναρκωμανείς, είτε χαμηλού επιπέδου υπηρεσία.

    Τα Tattoo, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ.
    Και αυτός που θα στο κάνει αγαπητέ πελάτη, καλώς ή κακώς πρέπει να λειτουργήσει με χειρουργική ακρίβεια για να έχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
    Σεβάσου τον.

    Αντιμετώπιση: Ευγενική απόρριψη με σίγουρη την αρνητική διαφήμιση.
  3. Οι "Κοίτα-το-μαλάκα-τι-δουλειά-μου-έκανε". 

    Αυτή η ιδιαίτερη κατηγορία πελάτη, είναι άτομα τα οποία έκαναν αρκετά σέσσιον με ένα καλλιτέχνη, σε σημείο που απέκτησαν οικειότητα.
    Όπως όταν κάποιος ασθενής αποκτήσει οικειότητα με ένα γιατρό, δεν λαμβάνει ως ΚΑΝΟΝΑ αυτό που θα του πεί, έτσι και πιο εύκολα ένας πελάτης δεν θα ακολουθήσει πλήρως τους κανόνες ενός "καλλιτέχνη".
    Αυτό φυσικά ισχύει και ανάποδα.

    Γενικότερα άτομα τα οποία έχουν την τάση να κακολογούν μια υπηρεσία που έλαβαν, ακόμα και ας μην είναι η χειρότερη που θα μπορούσαν να έχουν πάρει, εύκολα θα κακολογήσουν και εσένα για κάτι που θα τους κάτσει άσχημα.

    Μου έχει τύχει να τα "ακούσω" απο "φίλο", για ένα σχέδιο το οποίο ποτέ δεν τελείωσε και το οποίο ποτέ δε μου πλήρωσε.
    Γιατί; γιατί απέκτησε οικειότητα, οπότε με την ίδια ευκολία που θα χρωστούσε σε ένα κολλητό του 20 ευρώ, δεν πλήρωσε ποτέ εμένα με την δικαιολογία του "δεν πληρώθηκα ακόμα".. Κάτι το οποίο έμαθα αφού είχαμε τελειώσει το πρώτο σέσσιον.
    Εφόσον ΤΟΛΜΗΣΑ να παραπονεθώ ότι θα έπρεπε να έχει φέρει τα χρήματα, πήρα το λούσιμο που μου "άξιζε".

    Αντιμετώπιση: Απόρριψη. Θα τα ακούσεις ούτως ή άλλως, κάνε τον να έχει δίκιο τουλάχιστον.

  4. Οι "φτιάξε-μου-κάτι-για-να-το-χτυπήσω-σε-8-χρόνια".

    Αυτοί οι πελάτες είναι πολλοί, ίσως και οι περισσότεροι, που απαιτούν να παρατήσεις τη δουλειά σου, να παρατήσεις ότι έχεις κανονισμένο που θα σου αποφέρει τα μέσα για να πληρώσεις απο ενοίκιο μέχρι την ασφάλειά σου και να ασχοληθείς με κάτι που ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν τι είναι, για να μην μπουν στον κόπο να ψάξουν οι ίδιοι.

    Εγγυημένα στο λέω, είναι ζήτημα να χτυπηθούν ποτέ τα 2 στα 10 σχέδια που θα φτιάξεις.

    Αντιμετώπιση: Ζητάς προκαταβολή. Είναι ο μόνος τρόπος για να δεις εάν πραγματικά είχε ποτέ σκοπό να κάνει το σχέδιο που ζητάει πάνω του. Δες όταν την ζητήσεις πως θα εξαφανιστούν.

  5. Οι "δευτέρα-θα-μαι-εκεί-αλλά-δεν-εμφανίζομαι-ποτέ" 

    Επίσης συνηθισμένη κατηγορία πελατών, που ζουν πιστεύωντας πως ο κόσμος γυρνάει γύρω απο τους ίδιους.
    Κλείνουν ραντεβού και δεν εμφανίζονται ποτέ, καθώς σύνηθες είναι το να μην ενημερώσουν και ποτέ οτι δεν θα εμφανιστούν.

    Δεν σέβονται εσένα, δεν σέβονται την εργασία σου, δεν σέβονται την υπαρξή σου καν σαν άνθρωπο. Αναβλητικοί ή απλά ανεύθυνοι στη ζωή τους, σίγουρα δεν είναι η καλύτερη περίπτωση πελάτη που θα μπορούσες να είχες.

    Αντιμετώπιση: Ζητάς προκαταβολή για να κλείσεις το ραντεβού.. εαν δεν εμφανιστούν μπορείς να πεις οτι βγήκες σίγουρα κερδισμένος.

  6. Οι "ήρθα-αλλά-δεν-είμαι-σίγουρος-για-το-τι-να-κάνω". 

    Μια λογική κατηγορία πελατών, η οποία χρήζει σωστής αντιμετώπισης..
    Δεν σε ακύρωσαν, δεν σε "έγραψαν", εμφανίστηκαν και ήταν ειλικρινείς.
    Οπότε..

    Αντιμετώπιση: προσπαθείς να καταλάβεις τι ακριβώς θέλουν σαν σχέδιο, ξεχνάς το ενδεχόμενο να το πατήσετε εκείνη τη μέρα, και τους αφιερώνεις τον ίδιο χρόνο που θα χαλούσες, στο να πιείς ένα καφέ μαζί τους, να τους βοηθήσεις να καταλάβουν την όλη διαδικασία, το ανώδυνο αυτής, καθώς και να τους βοηθήσεις να καταλάβουν οτι ενδιαφέρεσαι.
    Κάποια στιγμή θα σε προτιμήσουν.

  7. Οι "δεν-μπορώ-να-σταματήσω-να-κουνιέμαι".

    Κοινώς γνωστοί και ως "άουτς".

    Είναι τα άτομα που είτε έχουν αυξημένη ευαισθησία στο άγγιγμα με γυμνό δάχτυλο, είτε δεν έχουν γρατζουνίσει ποτέ τα γόνατά τους ως παιδιά.

    Δεν μπορούν να μείνουν ακίνητοι στη διάρκεια του tattoo, δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και καταλήγουν να σου στερέψουν τις δυνάμεις στο πρώτο μισάωρο που χτυπάς, χωρίς να έχεις τελικά το αποτέλεσμα που θα 'θελες, καθαρά και μόνο απτον πόλεμο νεύρων που γίνεται όλο αυτό το διάστημα στο χώρο σου.

    Αντιμετώπιση: Διακοπή του ραντεβού και χρέωση του επομένου με την ελπίδα οτι θα σε αφήσει να δουλέψεις.
    Δεν είσαι υποχρεωμένος να λύσεις την υπερκινητικότητα κανενός, είσαι υπεύθυνος όμως για το σχέδιο που θα πάρει πάνω του. Εφόσον το ανέλαβες, θα γίνει με τους δικούς σου όρους και βάση του δικού σου προγράμματος. Μην παζαρεύεις την ψυχική σου υγεία.




    Κοιτώντας τα παραπάνω, καταλαβαίνεις ότι η αντίληψη του μέσου ανθρώπου, προς τους κακούς Artists, πολλές φορές είναι εσφαλμένη, ειδικά αν αντιμετωπίζεις τις παραπάνω κατηγορίες καθημερινά.

    Σίγουρα υπάρχουν ανάμεσά μας άτομα τα οποία δεν θα πρεπε να ασκούν αυτό το ..χόμπυ, μιας και επαγγελματίες ΔΕΝ είναι, ούτε θα γίνουν ποτέ, αλλά πρέπει να αναλογιστείς το αν ισχύουν όσα ακούς κάθε μέρα για τον κάθε Tattoo Artist.

    Δυστυχως τα παραπάνω τα μαθαίνεις μόνο εμπειρικά, επενδύωντας σε λάθος άτομα τα οποία σου καταστρέφουν τη φήμη είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο κύκλο.

    Οι γνωστοί αύτων των "πελατών" σε μας, θα 'πρεπε να αναλογιστείτε την αντιμετώπιση και την αντίδραση αυτών των ανθρώπων σε καθημερινά ζητήματα, πριν ζητήσετε τη γνώμη ή τη βοήθεια τους στο να διαλέξετε κάποιον "καλλιτέχνη" για να αποδώσει πάνω σας μόνιμα κάποιο σχέδιο. 

    Υ.γ. Δεν θα αναφερθώ καν στα άτομα τα οποία δεν μπορούν να σταματήσουν τη χρόνια καθημερινή χρήση βαρβιτουρικών, ναρκωτικών ή αλκοόλ, μιας και ελπίζω να γνωρίζουν όλοι πως ΔΕΝ επιδέχονται δερματοστιξία, τόσο για το δικό τους καλό όσο και για την υπομονή και πνευματική κατάσταση του ανθρώπου που θα τους αναλάβει.

    C.K. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου